-
Realitātes šovs „Mans bankrots”
Mani sauc Jānis Āboliņš, bet masu mediju pārstāvji jau ir paspējuši mani nokristīt citā vārdā – Cilvēks Bankrots. Esmu Latvijā pirmā fiziskā persona, kas ir uzdrošinājusies praksē pārbaudīt to, kā reālajā dzīvē darbojas Maksātnespējas likums jeb precīzāk tā D sadaļa „Fiziskās personas maksātnespējas process”.Līdz maksātnespējai es nonācu šādi. Kopš 2002. gada nodarbojos ar nekustamajiem īpašumiem, mans uzņēmums sniedza starpniecības pakalpojumus tobrīd tik kārajiem mājokļu un zemes pircējiem un pārdevējiem. Gāja labi. Patiesībā viss tiešām bija brīnišķīgi, kamēr mana banka viena jaukā dienā kļuva nepretimnākoša. Man bija vairāki bankā ieķīlāti zemes gabali, divus no tiem gatavojos pārdot, lai mazinātu kopējo kredīta apjomu. Potenciālie pircēji bija gatavi noslēgt darījuma kontus manā bankā, kas darījumu padarītu caurspīdīgāku un kontrolējamāku. Bankas vietējās filiāles pārstāvji man solīja, ka darījums varēs notikt. Brīdī, kad mana lieta nonāca līdz Rīgai, viss tika apturēts un banka nedeva piekrišanu šo zemes gabalu realizācijai, sakot, ka man ir pārāk lielas parādsaistības. Nekādas loģikas manā skatījumā tam nebija, bet tanī brīdī sapratu, ka esmu bezizejā – manas rokas ir sasietas un ir jāmeklē veids, kā sakārtot savas saistības.
Ļoti ātri man radās iespaids, ka banka nemaz nav ieinteresēta vest sarunas par turpmāko sadarbību un nepiedāvāja nekādus risinājumus. Biju neizpratnē par viņu attieksmi. Manas kredītsaistības ir lielas – 800 000 LVL, tomēr ik mēnesi visus maksājumus biju veicis laicīgi, nebiju pārkāpis nevienu kredītlīguma punktu un līdz atteikumam uzskatīju, ka banka ir mans sabiedrotais un partneris, kas ir ieinteresēts, lai mans bizness attīstītos un es arī turpmāk varētu laicīgi kārtot savus kredītmaksājumus.
Es nebiju tik smagā situācijā, kā pašlaik daudzas mājsaimniecības, kad ģimenes locekļi zaudē darbu un ienākumus vienas nakts laikā kļūstot nespējīgi uzturēt ģimeni un nokārtot maksājumus. Man bija nelieli uzkrājumi. Sapratu, ka ar tiem pietiks, lai maksātu bankai vēl 3-4 mēnešus un tad es būtu pilnīgi tukšā.
Tomēr tai pat laikā sapratu, ka pa šiem mēnešiem jau nekas nemainīsies – tirgus svārstās, savukārt banka kā neļāva pārdot tos zemes gabalus, tā neļaus. Visa mana profesionālā darbība apstājās. Lai cik banāli tas neizklausītos, sapratu, ka esmu mazs puteklis pret lielas bankas mašinēriju, kurai ir resursi algot juristu kantori, kuri tērēs tam savu darba laiku un iekšējās rezerves, bet es tērēju savus privātos nervus, savu privāto naudu un laiku, lai mēģinātu panākt taisnīgu attieksmi.
Tā kā es biju dzirdējis par fiziskas personas maksātnespēju un pats vēl joprojām esmu LU Juridiskās fakultātes students, nolēmu izlasīt likumu un mēģināt ar tā palīdzību risināt savas problēmas attiecībā pret bankām.
1.sērija
Izlasīju likumu un secināju, ka, lai nenokļūtu savu parādu mūžīgā verdzībā, vienīgais risinājums ir uzsākt fiziskās personas maksātnespējas procesu. Ar dažu juristu un ekonomistu palīdzību tapa mans maksātnespējas procesa, mantas pārdošanas un kreditoru apmierināšanas plāns un prasības pieteikums Ogres rajona tiesai par maksātnespējas procesa un bankrota procedūras uzsākšanai.
Prasību iesniedzu 2008. gada 27. jūlijā. Nedēļu pēc prasības iesniegšanas Maksātnespējas administrācija noteica maksātnespējas administratora kandidātu, kuram jāuzrauga viss mans maksātnespējas process.
Trīs mēnešus vēlāk tiesā piedalījās četri cilvēki – es, tiesnesis, viņa sekretāre un maksātnespējas administrators. Labi ir tas, ka banka nevar ietekmēt tiesas lēmumu un nevar iebilsts, piemēram, pret manis paša izstrādāto maksātnespējas plānu. Ja es uzskatu, ka savus īpašumus varu pārdot teiksim trīs gadu laikā par tādu un tādu cenu, tad banka nevar apstrīdēt un teikt, ka šis kungs nemūžam to zemi nepārdos. Vienīgais, kāpēc tiesnesis var nepasludināt maksātnespēju ir, ja parādnieks nespēj segt administratora atlīdzību. Tā kā man vēl arvien bija mani nelielie uzkrājumi un darba alga, tad uzskatīju, ka ar tiem pietiks, lai algotu administratoru.
27. oktobrī tiesa atzina mani par maksātnespējīgu. No tā brīža administratoram maksāju amata atlīdzību trīs minimālās mēnešalgas jeb 540LVL mēnesī. Līdz ar tiesas spriedumu arī apstājās visi procentu maksājumi, soda procenti, kas man ir jāveic bankai un parādā saviem kreditoriem esmu tieši tik, cik viņi ir paspējuši sarēķināt līdz tiesas dienai.
Pieļauju, ka daudzām personām doma par fiziskas personas maksātnespēju apstājas brīdi, kad viņi uzzina administratora atlīdzības apjomu. Ja cilvēks ir paņēmis bankā, piemēram, 40 000 Eiro lielu kredītu sava divistabu dzīvokļa iegādei un ik mēnesi bankai maksā teiksim 250LVL un ja šis pats cilvēks, piemēram, vientuļā māmiņa, kas strādā par juristi valsts pārvaldē līdz ar štatu samazināšanu savu drošo silto vietu ir zaudējusi un vairs nespēj maksāt tos 250LVL mēnesī, tad viņa ne tik nespēs samaksāt administratoram divreiz lielāku summu. Līdz ar to sanāk absurds – maksāt kredītu nevaru, nemaksāt – nedrīkstu un likumā paredzēto aizsardzības procesu iziet arī nevaru.
Tāpēc komentāros izskanējušais viedoklis, ka maksātnespēja ir maksāt spējīgo privilēģija ir ļoti precīzs. Tomēr izšķiroties par vai pret šī procesa uzsākšanu, persona izdara ļoti nopietnu izvēli visai savai turpmākajai dzīvei. Protams, var nemaksāt bankai, neuzsākt maksātnespējas procesu un kļūt par parādnieku, taču te ir jāapzinās, ka parādam neiestāsies noilgums. Pēc 10, 20, vai 50 gadiem viņu neviens neatcels un bankai nesamaksāto summu tiesu izpildītājs varēs atvilkt pat no personas pensijas tik ilgi, kamēr parāds nebūs dzēst. Izvēloties par labu šobrīd nežēlīgi dārgajam maksātnespējas procesam persona tomēr savām ciešanām var paredzēt galu un izciest tās atbilstoši paša sastādītajam plānam. Maksimālais maksātnespējas termiņš pašlaik ir septiņi gadi. Ja šo septiņu gadu laikā, pārdodot savus īpašumus personai nav izdevies norēķināties ar kreditoriem, tad šī iztrūkstošā summa kreditoriem ir jānoraksta un parādnieks no atlikušajām saistībām jāatbrīvo. Tas nozīmē, ka persona vēlākais pēc septiņiem gadiem sāk jaunu, skaistu dzīvi bez īpašumiem, bet arī bez parādiem.
2.sērija
Kopš tiesas sēdes dzīvoju un strādāju atbilstoši tiesas apstiprinātajam plānam. Manos plānos ir likumā noteiktajā maksimālajā termiņā pārdot visus savus īpašumus un norēķināties ar visiem saviem kreditoriem. Protams, pašreizējā tirgus situācija nosaka plāna izpildi, taču gadās arī negaidīti pavērsieni. Viens no maniem septiņiem kreditoriem, neskatoties uz uzsākto maksātnespējas procesu ir vērsies pret mana kredīta galvotāju – manu sievu. Ironiski, bet tā ir „Parex banka”. Banka ir vērsusies šķīrējtiesā un pēc tiesas sprieduma par parāda piedziņu, banka ir saņēmusi izpildrakstu, savukārt mēs esam saņēmuši vēstulīti no tiesu izpildītāja. Maksātnespējas likuma 163.pants nosaka, ka visu kreditoru prasības tiek apmierinātas proporcionāli, taču pašlaik izskatās, ka AS „Parex banka” uzskata, ka viņai ir lielākas tiesības nekā pārējiem kreditoriem. Tā kā manas sievas manta jau ir iekļauta mana maksātnespējas plāna pārdodamo mantu sarakstā, tad tiesu izpildītājam neko vairāk par tēju vai kafiju piedāvāt nevaru. Bet visiem citiem kredītņēmējiem ļoti silti iesaku rakstīt sūdzības Patērētāju tiesību aizsardzības centram par to, ka bankas savos kredītlīgumos iekļauj šķīrējtiesas, kas, starp citu, ir pretrunā līgumslēdzēju pušu vienlīdzības principam un Eiropas Savienības likumdošanai. Manas sievas juriste nupat ir sagatavojusi pieteikumu Augstākajai tiesai izvērtēt Rīgas Centra rajona tiesas lēmuma izsniegt izpildrakstu par labu AS „Parex banka” atbilstību likumam.
3.sērija
Ar ko vēl ir jārēķinās personai, kas izvēlas uzsākt maksātnespējas procesu.
Pirmkārt, jārēķinās ar valsts nodevām par izsoļu apstiprināšanu tiesā un tie ir 100 lati par katru īpašumu. Tāpat personai ir jāpublicē izsoles noteikumi VSIA „Latvijas Vēstnesis”. Pirmais rēķins kādu man vēlējās piestādīt atbildīgie par sludinājumu ievietošanu bija ….1200 lati. Bez komentāriem…
Tagad gaidu nākamo piedāvājumu. Tad, kad visas manas mantas jau būs izpārdotas ūtrupē, tad man vēl būs jāatmaksā administratoram par viņa pūlēm to rīkojot. Ja īpašuma vērtība ir vairāk par 100 000 latiem, tad administrators saņems ne vairāk un ne mazāk kā pieticīgus 3%. Nu bagāts viņš nekļūst, bet tūkumu pie šādām taksēm arī ciest nevajadzētu. Iespējams, ka maksātnespējīgo personu gaida vēl citi finansiāli triecieni, bet tā kā mans process ir Latvijā pirmais tos paredzēt vēl nevaru, bet par tādiem noteikti ziņošu sabiedrībai.
Nobeiguma vietā
Vēl ar vien jūtos kā puteklis. Pašreizējā likumdošana it kā teorētiski nodrošina to, ka Latvijā kā ES valstī ir izstrādāts likums maksātnespējīgo kredītņēmēju aizstāvībai, tomēr dzīvē viss ir daudz sarežģītāk nekā tas stāv rakstīts uz papīra. Viens nav cīnītājs un pašlaik praksē pārbaudot, kas tad likumā darbojas par un kas pret maksātnespējīgo indivīdu, skaidri apzinos, ka viens neko nespēšu mainīt un ietekmēt. Ka tādiem cilvēkiem kā man – kas ļoti centās, bet dažādu apstākļu dēļ, viss nesanāca kā iecerēts, ir jāapvienojas kopīgā cīņā par to, lai likuma nepilnību dēļ mēs un mūsu ģimenes locekļi nekļūtu par sistēmas vergiem.
Esmu kļuvis par Latvijas Kredītņēmēju apvienības biedru un esmu gatavs savā pieredzē dalīties ar visiem, kas izvēlēsies mērot šo ilgo ceļu kāpās, gan šajā mājas lapā, gan individuāli. Lielākajai daļai Latvijas kredītņēmēju pašlaik ir stipri līdzīgas problēmas un tas cik ātri mēs paši, valdība vai bankas pieķersies to risināšanai sev izdevīgā veidā arī noteiks to, kurš galu galā maksās par pasūtīto mūziku.
Turpinājums sekos….
31 responses to “Realitātes šovs „Mans bankrots””
-
Jānis Zariņš februāris 3rd, 2009 14:03
Vai nebija likumu izmaiņas, kas nosaka zemāku ikmēneša maksu maksātnespējas administratoram?
Vai ir iespeja uzsākt maksātnespējas procesu, kad ieķīlātais īpašums jau tiek virzīts uz izsoli, jo jau ir kavēti kredītmaksājumi? -
Juris Stikāns februāris 3rd, 2009 18:07
Izlasot šo trīs sēriju stāstu, kļūst skaidrs, cik šķidra ir esoša likumdošana un cik viens indivīds ir vājs pret birokrātijas un banku speciālistu mašinēriju, tāpēc spēki ir jāliek kopā, lai mēs varētu tikt ārā no šīs finansiālās bedres…
Interesants faktu uzzināju šodien: izrādās, ka ļoti daudzas valsts sektora iestādes pāgājušajā gadā ir mainījušas apkalpojošo finanšu iestādi un citas uz Parex. Un kā mēs zinām, viens no iemesliem, kāpēc valsts izlēma pārņemt Parex banku, bija tas, ka šajā bankā stāv valsts un pašvaldības līdzekļi…kāda sakritība?… -
Jānis Āboliņš februāris 3rd, 2009 18:25
Ministru kabinets ir akceptējis izmaiņas “Maksātnespējas likumā”, kas paredz, ka administratora alga tiks samazināta līdz 1 minimālajai mēnešalgai, bet šīs izmaiņas jāakceptē vēl Saeimai. Cerams, ka tas būs ātri!
Maksātnespējas procesu var uzsākt arī tad, ja ir uzsākta piedziņa pret parādnieku, jo šī tiesvedība līdz ar maksātnespējas procesa lietas ierosināšanu (iesniedzot pieteikumu riesā) ir jāaptur (”Maksātnespējas likuma” 156.pants).
Ja Jums ir kādi jautājumi, centīšos palīdzēt gan juridiski, gan praktiski palīdzēt. Ja vēlaties uzsākt Fiziskās personas maksātnespējas procesu, droši griežaties apvienībā. -
Jāzeps februāris 5th, 2009 09:57
Jautājums - ja man ir 2 galvotāji un banka vēršas ar prasību tiesā, tad maksātnespējas process ir jāierosina visām 3 iesaistītajām personām? Citādi sanāk, es ierosinu procesu, banka vēršas pret 1. galvotāju, tas iesnedz maksātnespēju, iesniedz pret otro. Kā tur īsti ir? Es arī domāju par šādu variantu, jo jau 4. mēnesi esmu bez darba, citu atrast nevaru. Katrā ziņā, labāk kaut kur sakasīt tos n-tūkstošus, nekā pēc tam n-desmit tūkstošus n-desmit gadus vēl piķot tiem suņiem.
-
Jāzeps februāris 5th, 2009 10:05
Un vēl - cik ilgi man tam administratoram jāmaksā - kamēr iet tiesvedība vai arī visus septiņus gadus, kamēr viss beidzas?
-
Jānis Āboliņš februāris 5th, 2009 12:16
Diemžēl mana pieredze rāda, ka katrai bankai ir dažāda attieksme pret galvotājiem. Parex uzreiz vērsās pret manu sievu, bet viņas īpašumi ir iekļauti manā plānā, līdz ar to tiesu izpildītājs netiek viņiem klāt. Savukārt SEB banka pret manu kompanjonu nav vērsusies. Šinī brīdī, kad Saeima samazinās administratora algu, pastāv iespēja, ka arī sievai būs jāsniedz maksātnespēja, kaut gan tā situācija ir muļķīga. Viss atkarīgs no Augstākās tiesas, kur iesniedzu pieteikumu izskatīt Centra rajona tiesas lēmumu izsniegt izpildrakstu šķīrējtiesas lēmumam. Tāpēc svarīgi līdz maksātnespējas procesa uzsākšanai apstrīdēt Patērētāju tiesību aizsardzības centrā galvojuma līgumos iestrādāto punktu par šķīrējtiesām.
Par administratora algu. Administratoram jāmaksā, kamēr iet tiesvedība, jo procesu var paredzēt arī uz gadu (mazāk nav iespējams, jo īpašumi ir jāpārdod izsolēs, un tas fiziski nav iespējams). -
Aleksejs februāris 6th, 2009 16:09
man rodas loģiska ideja, ka vajag savu administratoru, kas nodarbosies ar vairāku cilvēku maksātnespēju, lai vienam pašam nav jamaksā 450Ls - varētu būt kāda pašu izveidota organizācija ar nelielu biedru naudu, kas maksātu administratoram tos 450Ls. Varētu taču atļauties iemaksāt biedra naudu, piemeŗam, 25…50Ls gadā. Savādāk tiešām visi likumi aizstāv tikai bagātos. Likumdevējiem pa kaklu!
-
Aleksejs februāris 6th, 2009 16:14
un cepuri nost par tādu darbiņu. Jāsaka, ka katram vajadzētu māčities kau-kādu minimālo juridisko bāzi, lai visādas iestādes un bagātie indivīdi kad viņiem ienāk prātā neņem priekšā kā ezīšus.
-
Jānis Āboliņš februāris 6th, 2009 22:05
Un vēl akmens advokātu kantoru lauciņā. Esmu pats palīdzējis cilvēkiem šo plānu sastādīt, bet pēdējā laikā esmu dzirdējis no cilvēkiem, kas ir prasījuši konsultācijas, tad summas par plāna sastādīšanu advokātu birojos sasniedz pat 5000 Ls. Un salīdzinot šos plānus, saprotu, ka summa ir ļoti neadekvāta. Protams, tā ir katra izvēle, bet . . .
-
Jānis Zariņš februāris 8th, 2009 01:21
Paldies par iepriekšējām atbildēm.
Papildus jautājums - kas notiek ar pamatsummas un procentu maksājumiem laikā, kad tiesa ir apstiprinājumi fiziskās personas maksātnespējas procesu - vai procenti par kredītu tiek uzrēķināti un pievienojas kopējam parādam?
Ja nē, vai sanāk, ka maksātnespējas process ir samērā reāls risinājums pašreizējā situācijā lielu objektu (fizisku personu) īpašniekiem, kuri objektīvu apstākļu dēļ nevar maksāt procentus+pamatsummu, vai tikai procentus (kurus bankas naski mēgina celt pie jebkuras līgumu nosacījumu maiņas) - maksātnespējas apstiprināšanas gadījumā izdevumi ir alga administratoram, bet atceļas procentu maksājumi par kredītu. Tādā gadījumā tiek iegūts laiks - tie ļoti svarīgie daži gadi - lai īpašumu tirgus atjaunotu savu darbību un pašreiz īpašumā esošos objektus varētu pārdot par ne-kreīzes cenām, atdodot kredītus bankām.Kas ir dzirdēts no tranšejām par pašu banku attieksmi pret šo procedūru un cilvēku, kurš uzsācis maksātnespējas procesu?
-
Jānis Āboliņš februāris 8th, 2009 11:23
Labi, analizējam tālāk. Tātad, pēc tiesas lēmuma, ar kuru tiek uzsākts Jūsu maksātnespējas process (cilvēki bieži jauc prasības iesniegšanas brīdi un tiesas dienu, kad apstiprina maksātnespēju), apstājas visi procenti (ikmēneša, soda procenti, līgumsodi)un arī pamatsumma Jums nav jāmaksā(var uzskatīt, ka no tās dienas Jums ir bezprocentu kredīts). Jūs bankām sākat maksāt pēc diviem mēnešiem saskaņā ar savu plānu, bet likumums nenosaka, kāda summa Jums jāmaksā (kaut vai 5 Ls uz visiem kreditoriem). Pēc mana plāna, kas ir loģiski, lielās summas kreditoriem tiek maksātas pēc īpašumu pārdošanas. Jūsu galvenās izmaksas ir administratora alga, apgādājamie (katram viena minimālā alga), īpašuma uzturēšana. Īpašuma pārdošana notiek saskaņā ar Jūsu izstrādātu un tiesas apstiprinātu plānu. Šeit izveidojas juridisks kāzuss, jo nodrošinātais kreditors var prasīt Jūsu īpašumu pārdošanu uzreiz, bet no otras puses Jums ir tiesas apstiprināts plāns. Uzskatu, ka prioritātei tomēr jābūt tiesas apstiprinātajam plānam. Šonedēļ bija iespēja paskatīties Marka Kočkina plānu, un tur uzskatu, ir pieļauta būtiska kļūda - viņš paredz ar vienu kreditoru norēķināties par 110 %, bet ar citu par 30 %. Likumā tiek likts uzsvars, ka ar kreditoriem jānorēķinas proporcionāli. Piemērs: Jums ir divi kreditori, Aizkraukles banka Jums ir izsniegusi 75 000,- Ls, bet Parex 25 000,- Ls. Ja Jūs līdz īpašuma pārdošanai novirzīsiet kreditoriem 10 Ls mēnesī, tad AB Jums jāmaksā 7,50, bet Parexam 2,50.
-
Zane Zveja februāris 9th, 2009 13:48
man ir jautājums sekojoši:
1.ja es uzsāku maksātnespējas procesu, tiesa mani pasludina par maksātnespējīgu, kas notiek, ja es zaudēju darbu un kļūstu vēl maksāt nespējīgāka, pēc likuma tad sanāk - ka es atgūstu maksāt spēju? (nevar jau nogarantēt, ka visus 7 gadus man sanāks līdzekļi administratora algošanai)?
2. kas notiek ar maksātnespēju, ja es izdomāju doties strādāt uz ārzemēm?
3. ja man ir vairāki kreditori, bet ar vienu es nevēlos attiecības bojāt, piemēram, ar auto līzingu, vai man ir iespēja vienu turpināt maksāt pilnā apmērā? -
Jānis Āboliņš februāris 9th, 2009 21:25
1.Jūs savu maksātnespējas procesu varat paredzēt arī 1 gadu, un Jūsu ienākumi var arī nebūt tikai darba alga. Bet Jums ir taisnība, jo ja Jūs nespēsiet segt maksātnespējas procesa izdevumus, Jums atjaunojas maksātspēja (likuma interpretācijā).
2.Ja Jūs dodaties uz ārzemēm, tad maksātnespēja turpinās, bet Jums kāds būs jāpilnvaro.
3. autolīzingu Jūs nevarēsiet maksāt atsevišķi, jo vairākumā gadījumu auto pieder autolīzinga kompānijai. Vienīgais risinājums pārrakstīt šo auto uz kādu citu personu. -
Zane Zveja februāris 12th, 2009 14:28
Paldies Jāni,
Mana ģimene visu laiku domā ko iesākt, ja mēs šodien pasludinām maksāt nespēju - faktiski knapi to nosedzam, ja likums tiek grozīts - tad jau varētu būt citādāk, bet pastāv risks, ka mūsu darba vietas tiek reorganizētas nemaz nesagaidot tiesas lēmumu - un tad atkal maksāt nespēja zūd.
Ja maksāt nespēju pasludina uz gadu, bet maksāt spēju neatjauno - rodas otrs risks - to nevarēs pasludināt atkārtoti.
Bet kā ir gadījumā, ja manu auto līzingu apmaksā cita persona - respektīvi pārskaita no sava konta? maksāt nespējas gadījumā?
Kādas ir pēdējās situācijas prognozes - cik liela ir rinda uz tiesu, ja mēs tomēr pasludinām šo procesu?
Būtībā pašreiz apsveram iespēju piebiedroties jūsu bierībai un mēģināt meklēt risinājumus ja tādus vispār var rast….
Vēlreiz paldies, Jāni
-
Diana Rasa februāris 12th, 2009 15:00
Kamēr likumos nebūs ierakstīts, ka hipotekārā kredīta atdošanas prasījums nedrīkst pārsniegt ķīlu, tikmēr varam gaidīt jaunu NĪ burbuli un jaunus banku upurus.
Vai mums to vajag?
Kāpēc valsts grib glābt vienu no līgumslēdzējpusēm, ieguldot tur līdzekļus, ja pielnīgi pieteik tikai ar izmaiņām likumos.
Ja kādam šķiet, ka kredītņēmēju atstāšana bezpalīdzīgā stāvoklī var kaitēt tikai pašiem kredītņēmējiem, tad rūgti maldās, jo tā būs visas sabiedrības problēma, kas izpaudīsies ar nesamaksātiem nodokļiem, papildus pieprasījumu pēc sociālajiem pabalstiem.
Tāpēc es domāju, ka labāk šo putru lai strebj tie, kas to ievārīja, bez valsts līdzekļu ieguldīšanas, un vienīgais veids kā to var izdarīt ir ar likumu noteikt, ka kreditora prasījums nedrīkst pārsniegt ķīlu. -
Jānis Āboliņš februāris 12th, 2009 16:39
Piekrītu Diānai, jo mēs jau neprasam kaut ko neiespējamu, tikai lai kredītņēmēju intereses tiktu tāpat aizstāvētas, kā vecajās Eirpas Savienības valstīs (arī Zviedrijā). Ziniet Zane, iesaku Jums piezvanīt uz apvienību, kur pateiks manu telefonu un varu Jūs nokonsultēt. Vienīgi varu uzreiz pateikt, ka neviena tiesa ilgāk par mēnesi netliks atlikta, jo maksātnespējas likums to nosaka.
-
Jānis Zariņš februāris 13th, 2009 17:47
Papildus jautājums Jānim Āboliņam un citiem topošajiem ekspertiem privātpersonu maksātnespējas lietās:
kādi riski un ierobežojumi sagaidāmi nākotnē personai, kura izvēlējusies privātpersonas maksātnespējas procesu?
Respektīvi - kādi apsvērumi papildus būtu jāņem vērā, izvēloties starp uzstājīgu un prasīgu pieeju mēginot panākt darbotiesspējīgu vienošanos ar banku, vai izvēloties maksātnespējas procesu. Paldies. -
Jānis Āboliņš februāris 14th, 2009 13:40
Nākotnē vienīgais mīnuss ir sabojātā kredītvēsture, bet ieguvums ir liekāks.
-
Jānis Zariņš februāris 16th, 2009 10:24
Kāda loma privātās maksātnespējas gadījumā ir maksātnespējas administratoram? Nav noslēpums, ka uzņēmumu maksātnespējas administratori ne vienmēr rīkojas kreditoru un likvidējamā uzņēmuma interesēs, organizējot izsoles, uzliekot ierobežojumus pašam uzņēmuma īpašniekam ietekmēt procesus utt. Ko reāli dara privātpersonas maksātnespējas administrators?
-
Jānis Āboliņš februāris 16th, 2009 17:55
Principā maksātnespējas administrators ir tas, kurš izvērtē Jūsu situāciju (finansu) un dod atzinumu tiesai. Administrators zināmā mērā ir vairāk ieinteresēts fiziskās personas maksātnespējā nekā juridiskās personas maksātnespējā, jo algu maksājat Jūs.
-
Kreditors februāris 18th, 2009 21:06
Mjā… Aizņemas taču svešu naudu un uz īsu laiku, bet jāatdod taču sava un pavisam… Vēlreiz pierādās patiesība, ka nevajag taisīt lielu biznesu ar svešu naudu. Mūsdienu Latvijas jaunbagātnieku problēma.
-
Jānis Āboliņš februāris 19th, 2009 20:26
Varu pakomentēt “kreditoru”. Ja man banka pēc vērtējuma ir iedevusi 60 % no vērtējuma, bet tagad tas īpašums maksā 30 % no šī vērtējuma? Vai tā ir tikai mana problēma, vai ja tas skar banku, tad tā ir tikai mana problēma? Tad jau bankas arī taisa lielu biznesu uz dažreiz pensionāru iekrātu naudiņu, un nevajag taisīt lielu biznesu ar svešu naudu. Tagad par dažu banku arī mums kredītņēmējiem, kuri maksā nodokļus, maksā par citu lielo biznesu . . .
-
Godīgais pilsonis februāris 22nd, 2009 15:22
Cik Tev, cilvēkam, “kas ļoti centās” (citāts no raksta) grūti.
Cerams, ka laikā, kad dzīvoji ar pozitīvu bilanci, nodokļus maksāji?? Pamatā dēļ tādiem spekulantiem un muhļītājiem, kā tu, Latvija ir dziļi d… Kā kristīgs cilvēks novēlu, lai tev tavi darbi atmaksājas desmitkārtīgi. -
Jānis Āboliņš februāris 22nd, 2009 21:57
Paldies godīgajam pilsonim par novēlējumu!
-
X-mens marts 29th, 2009 16:21
Esmu arī kritiskā situācijā. Ļoti gaidu grozījumus likumā par administrātora algu vienas minimiālās algas apjomā. 180 LVL mēnesī es vēl izturēšu. Domāju, ka visi arī to gaida, jo 540 lvl + citi neadekvāti maksājumi ir vienkārši neadekvāti (atvainojos par taftaloģiju). cilvēks bankrotē ne labas dzīves dēļ un maskās par savām kļūdām 7 gadus savas dzīves. Es domāju tas ir adekvāts sods. personīgi man būtu ērtāk 5 gadi, bet, ko darīt, jācīnās par adekvātiem bankrotēšanas nosacījumiem, bet esmu gatavs pazaudet 7 gadus savas dzīves. Tuvākajā laikā iešu pie Āboliņa kunga pēc konsultācijas. Domāju uzsākt procesu vasarā vai rudenī. It kā maijā būs pasludināti grozījumi likumā.
-
X-mens marts 29th, 2009 16:25
starp citu rodas jautājums:
visi grozījumi likumā ietekmēs jau procesu uzsākušo situāciju? tas ir, piemēram, ja būs jāmaksā administrātoram tikai vienu minimālo darba algu mēnesī, tad, piemēram, Jānim būs jāmaksā no tā brīža arī 180 lvl, vai viņš būs spiests maksāt 540 lvl līdz procesa izbeigšanās?
Gribu uzsvērt dažādus riskus…
Paldies -
Latgaliete aprīlis 1st, 2009 12:03
Man pieder 1 bankā ieķīlāts dzīvoklis, manam civilvīram arī viens bankā ieķīlāts dzīvoklis, mums ir zeme un nepabaigta jaunbūve (neieķīlāta), kuru ar bāriņtiesas lēmumu plānojam norakstīt savai nepilngadīgajai meitai (100% ka bankas tad netiks tai mājai klāt???). Dzīvokļus skaidrs, ka pārdosim, to arī var ierakstīt plānā, bet vairāk mums pārdodamu īpašumu nav! Jautājums - vai maksātnesdpējas plāns jāsastāda tā, lai tas segtu visus parādus? Un ja nesanāk, tad arī plāna nav? Kas varētu palīdzēt sastādīt plānu? (protams, ne jau pa 5 tūkst., kā te iepriekš minēts…)
-
redaktors aprīlis 1st, 2009 12:23
Lagalietei
LAKRA biedri var konsultēties ar maksātnespējas speciālstiem Rīgā vai Jelgavā.
Ja izlemsiet uzsākt maksātnespējas procesu, tad šie paši speciālisti var palīdzēt Jums sagatavot visu nepieciešamo. Tā kā daļu no izdevumiem sedz LAKRA, tad LAKRA biedriem juristu, maksātnespējas speciālistu un citu ekspertu sniegtie maksas pakalpojumi ir lētāki.
Lai pieteiktos uz bezmaksas konsultāciju, zvaniet 20042039! -
Latgaliete aprīlis 7th, 2009 10:06
O, johaidī, paskatījos Maksātnespējas likuma 92. - 96.pantu, vāks, dāvinājumu vispār var apstrīdēt jebkurā gadījumā, bet pārējiem atsavināšanas darījumiem - 5 gadi…
Secinājums, jāpārdod īpašums kādam radiniekam un jāgaida 5 gadi, lai varētu maksātnespēju pasludināt. ja vien likumi pa to laiku jau neizmainīsies…
-
Sveiki cītīgi izlasīju šo bēdu stāstu un varu tik pievienoties, ka vairs nevar šādi.Tiešam liels paldies Janim, bet kā ir ar patēriņa kredītiem un autolizingu.Ja vairs vienkarši nevar,vai pastāv iespēja atgriest auto un viņi mani liek mierā,pagaidām nēsu ieslīcis,bet jūtu, ka drīz nevarēšu.paldies
-
Uzmanību Aizņēmējs!
Vai esat noguris no Meklēju aizdevumiem un hipotēkām? Vai jums ir noraidīts pastāvīgi ar savu banku un citas finanšu iestādes? Vai jums ir nepieciešams kredīts, lai uzsāktu Jaungada Business? Vai jums ir scammed internetā, kas solīja un? nekad piedāvāt Jums kredītu? Jums nav jāuztraucas ne vairāk, jo laba ziņa ir šeit! Mēs piedāvājam AIZDEVUMIEM, sākot no 2,000.00 Min. līdz 1000,000.00 Max. 3% procentu likmi mēnesī.
Piedāvā pakalpojumu, ir:
* Personas Aizdevumi (Secure un bez tā)
* Business Aizdevumi (Secure un bez tā)
* Consolidation Loan.
* glābšanas dienesti
* departaments Konsolidāciju
* Būvniecības kredīts, un daudz vairāk ******* Mēs piedāvājam kredītu tikai nopietna atsevišķa, kā arī komerciālo pakalpojumu .. Sazinieties ar mums pa e-pastu: mmmloanconsultant@gmail.comMums ir sertificēti, uzticami, droši, efektīvi, ātri un dinamiski. Sazināties ar mums šodien .. Visi Atbildes jānosūta Kontakti Vārds: Mr, Mamamia Clemecy
Motor:
Aizņēmuma ir laba
Jāatmaksā, ir labāka
Lai to izmantotu arī ir labākais
Mūsu galvenais mērķis ir jūsu panākumi ..Paldies, kā es sagaidītu savu pieteikumu ..
Attiecībā,
Mr, Mamamia Clemecy
Leave a reply
-
